Afscheid en de laatste voorbereidingen. - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Calluna - WaarBenJij.nu Afscheid en de laatste voorbereidingen. - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Calluna - WaarBenJij.nu

Afscheid en de laatste voorbereidingen.

Door: Calluna

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2011 | Nederland, Makkum

We zijn vrij!!!!

Harm had afgelopen donderdag zijn laatste werkdag en ik heb een week eerder afscheid genomen van mijn lieve collega’s. Pff dat viel nog niet mee. Het is dat ik iets nog véél leukers ga doen maar anders had ik graag nog langer samengewerkt met dat stelletje mafkezen.

Tussen het laatste bericht en nu is er wel veel gebeurd. We hebben 10 dagen op de wal gestaan: het onderwaterschip is vertrek klaar, er is een nieuw lager in de schroefas gekomen en 1 vrijboord zit in de allcare (soort was). Harm kreeg het niet voorelkaar om de hele boot erin te krijgen. Want ja ik deed niet zoveel (behalve de catering verzorgen..)

Afgelopen dagen stonden in het teken van afscheid nemen, werk vrienden en als laatst de familie. Dat was heel dubbel; best emotioneel maar tegelijkertijd geeft het ons wel heel sterk het besef dat we nu écht gaan. Het gaat gebeuren.

Deze week staat er nog best het een en ander op de planning; vooral omdat we op het laatste moment hebben besloten toch een SSB zender aan te schaffen. De installatie ervan en het werkend krijgen, hebben nog wel wat voeten in aarde dus wat dat betreft is het goed dat we nog minstens 2 weken in Nederland moeten blijven.
3 juni moet ik weer naar het ziekenhuis voor mijn arm. Helaas was er afgelopen vrijdag nog geen nieuwe botaangroei te zien. Nog minimaal 2 weken gips dus….. We proberen hier niet van in de stress te schieten en vertrouwen te houden dat we “het echte vertrek” niet lang hoeven uit te stellen. We wachten af en gebruiken in tussentijd de extra weken hier goed. Wel gaan we eind van de week uit Makkum weg. Als we geen auto’s meer hebben heeft hier blijven geen meerwaarde en elders kunnen we net zo goed de resterende klussen afmaken. Ook zijn we dan echt weg. We hebben tenslotte afscheid genomen van iedereen.

Wat de eerst 1e bestemming zal zijn weten we nog niet maar vast ergens op het IJsselmeer. Voor de installatie van de SSB zullen we ook een paar dagen in Enkhuizen liggen.

We houden jullie op de hoogte!

  • 29 Mei 2011 - 11:08

    Douwe Jan:

    Leuk om te lezen. Van heit heb ik jullie webadres gekregen. We gaan jullie volgen hoor. Als jullie in Enkhuizen liggen dan lijkt het ons leuk om afscheid te nemen. Je bent toch mijn grote neef. En dankzij jou ben ik ook gaan reizen. Al heb ik je dat nooit verteld.

    Je neefje
    Douwe Jan

  • 03 Juni 2011 - 19:00

    Hennie En Lisca:

    Hallo Harm en Ilona jullie zijn dus aan jullie reis begonnen. Een hele mooie en goede reis gewenst. We blijven jullie volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Makkum

15 maanden varen

een "rondje Atlantic" met de Calluna

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2012

BOEMmmmmmmmm

06 Mei 2012

Weer in de war

29 Maart 2012

Vertrek uit Lagos

05 Januari 2012

Feestmaand in de zon

22 November 2011

Fietsen….

Actief sinds 18 Sept. 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 53868

Voorgaande reizen:

01 Juni 2011 - 01 September 2012

15 maanden varen

Landen bezocht: